Reklamációra természetesen csak annál a banknál kerülhet sor, ahol a BAR listára történő felvételt kezdeményezték.
Ezt írásban, a bankban kapott panaszkezelő szervezeti egység felé kell beadni, mégpedig a rendelkezésre álló dokumentumok másolatának csatolásával. Biztos ami biztos, a panaszlevelet és a mellékleteket ne postázzuk, hanem személyesen vetessük át.
Ha a bank nem ismeri el hibáját, a törvény rendelkezik a perelhetőség feltételeiről is.
Ha indokolatlanul került fel a bárlistára, kifogással élhet a hitelintézetnél vagy a BISZ-nél, a panaszt az adatközpontnak tizenöt napon belül ki kell vizsgálnia. Ha a beadványnak helyt adnak, két napon belül törölni kell az adatokat a listáról. Elutasítás esetén az ügyfél harminc napon belül pert indíthat, a bíróságnak pedig harminc napon belül ki kell tűznie a tárgyalást.
Milyen esélyekkel kerülhetek le a BAR listáról?
Akkor van esélye a BAR listáról való lekerülésre, ha a pénzügyi intézmény valamilyen hibát követett el (nem tartotta be a törvényi előírásokat.)
A természetes személyekre vonatkozó adatokat az adós tartozásának megszűnését követően öt évig tartják nyilván.